Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/28281
Назва: Цифрові бізнес-моделі як чинник забезпечення конкурентоспроможності підприємств
Інші назви: Digital business models as a factor in ensuring the competitiveness of enterprises
Автори: Ольшанська, О. В.
Бондаренко, Б. С.
Ключові слова: цифрова бізнес-модель
цифровізація
цифрова трансформація
платформна бізнес-модель
модель підписки
інформаційно-комунікаційні технології
електронна торгівля
digital business model
digitalization
digital transformation
platform business model
subscription model
information and communication technologies
e-commerce
Дата публікації: 2024
Бібліографічний опис: Ольшанська О. В. Цифрові бізнес-моделі як чинник забезпечення конкурентоспроможності підприємств [Текст] / О. В. Ольшанська, Б. С. Бондаренко // Журнал стратегічних економічних досліджень. - 2024. - № 3 (20). - С. 108-116.
Source: Журнал стратегічних економічних досліджень
Короткий огляд (реферат): На сьогоднішній день цифрові бізнес-моделі стають визначальним чинником успіху та перемоги підприємств у конкурентній боротьбі. Науково-технічний прогрес, стрімкий розвиток інформаційних технологій та глобалізація спонукають діловий світ до активного впровадження процесів цифровізації та цифрової трансформації з метою забезпечення конкурентоспроможності і конкурентних переваг бізнес-структур та їх сталого розвитку. Метою дослідження є визначення ролі цифровізації у сучасному бізнесі, характеристика сучасних цифрових бізнес-моделей для визначення їх особливостей та можливості і доцільності використання на підприємствах та в організаціях. Методи дослідження, які було використано у процесі дослідження: систематизація, класифікація, порівняння, аналіз, синтез, індукція, дедукція. Проведено аналіз визначень поняття "бізнес-модель", розглянуто класифікацію цифрових бізнес-моделей та наведено характеристику основних цифрових бізнес-моделей, які використовуються в компаніях. Розглянуто переваги та недоліки цифровізації суб’єктів господарювання. Проаналізовано використання інформаційно-комунікаційних технологій та електронної комерції на підприємствах України. Кожна компанія має бізнес-модель, незалежно від того, наскільки чітко вона прописана. Бізнес-модель вважається цифровою якщо використовує цифрові технології, які впливають на створення споживчої цінності та отримання доходу. На сьогоднішній день існує достатньо велика кількість різновидів цифрових бізнес-моделей, які використовуються на підприємствах. Вибір тієї чи іншої моделі залежить від специфіки діяльності підприємства, особливостей виробництва та збуту виробів, та ін. Деякі підприємства використовують комбінацію бізнес-моделей. Цифровізація та цифрова трансформація бізнес-моделей дозволить підприємствам та організаціям підвищити власну конкурентоспроможність та забезпечити конкурентні переваги високого рангу на внутрішньому та зовнішньому ринках. Цифровізація бізнес-моделей в Україні відбувається достатньо активно. Майже всі вітчизняні підприємства мають доступ до мережі Інтернет, достатньо велика частка підприємств створили власний вебсайт, купують послуги хмарних обчислень та отримують доходи від електронної торгівлі.
Today, digital business models are becoming a determining factor in the success and victory of enterprises in the competitive struggle. Scientific and technological progress, rapid development of information technology and globalization are driving the business world to actively implement digitalization and digital transformation processes to ensure the competitiveness and competitive advantages of business structures and their sustainable development. The purpose of the study is to determine the role of digitalization in modern business, to characterize modern digital business models to determine their features and capabilities and the feasibility of their use in enterprises and organizations. Research methods used in the study: systematization, classification, comparison, analysis, synthesis, induction, deduction. The article analyzes the definitions of the concept of "business model", considers the classification of digital business models and describes the main digital business models used in companies. The advantages and disadvantages of digitalization of business entities are considered. The use of information and communication technologies and ecommerce at Ukrainian enterprises is analyzed. Every company has a business model, regardless of how clearly it is defined. A business model is considered digital if it uses digital technologies that affect the creation of customer value and revenue generation. Today, there are quite a few types of digital business models used by enterprises. The choice of a particular model depends on the specifics of the company's activities, the peculiarities of production and sales of products, etc. Some companies use a combination of business models. The digitalization and digital transformation of business models will allow enterprises and organizations to increase their competitiveness and ensure high-level competitive advantages in domestic and foreign markets. The digitalization of business models in Ukraine is quite active. Almost all domestic enterprises have access to the Internet, and a fairly large share of businesses have created their own websites, purchase cloud computing services, and generate revenue from e-commerce.
DOI: 10.30857/2786-5398.2024.3.11
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/28281
ISSN: 2786-5398
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)
Кафедра смарт-економіки (СЕ)
Журнал стратегічних економічних досліджень

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
JSED_2024_N3(20)_P108-116.pdf267,68 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.