Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29488
Назва: Комунікаційні стратегії у презентаційних практиках костюма: історичний розвиток і сучасні тенденції
Інші назви: Communication strategies in the presentation practices of costume: historical development and modern trends
Автори: Дихнич, Людмила Петрівна
Дихнич, Людмила Петрівна
Ключові слова: типологія моделінгу
типаж
модель
моделінг
дефіле
подіумний образ
modelling
type
modelling typology
catwalk image
fashion defile
backstage
Дата публікації: 2025
Бібліографічний опис: Дихнич Л. П. Комунікаційні стратегії у презентаційних практиках костюма: історичний розвиток і сучасні тенденції : дис. ... д-ра мистецтвознавства : 17.00.17 - Дизайн : захист 05.06.2025 / Дихнич Людмила Петрівна ; КНУТД. - Київ, 2025. - 435 л. : додатки : рис. + 141 л.
Короткий огляд (реферат): Дисертація присвячена актуальній проблемі комунікацій в практиках презентацій модних інновацій. Мета дослідження: комплексно розглянути досвід презентаційних практик дизайну одягу засобами моделінгу та виявити комунікаційні стратегії у контексті розвитку української і світової моди. Об’єктом дослідження є практики презентації костюма як складова світової системи моди. Предметом дослідження є комунікаційні стратегії в історичних та сучасних практиках презентацій дизайну костюма. Методика дослідження базується на використанні мультидисциплінарного підходу з виокремленням двох рівнів – теоретико-методологічне підґрунтя та практико-орієнтованої складової із застосуванням аналітичний, порівняльний, біографічний, системний, історичний, хронологічний методи, які дозволили окреслити ступінь впливу моделей-демонстраторів на презентацію та споживання модного одягу, та на формування естетичних ідеалів моди. Вивчено форми комунікації фешн-брендів з цільовою аудиторією у періоди кризи. Розглянуто комунікаційні засоби костюма, застосовані українськими дизайнерами у створенні моделей одягу як реакції на події війни в Україні. Показано, що одяг за наявності таких комунікаційних елементів, як словесні гасла, імітація руйнувань, предметні доповнення, символізм кольору, перетворюється на візуальне повідомлення, що можна інтерпретувати як мову комунікації та комунікаційну систему. Встановлено, що зростання ролі комунікації в презентаціях дизайну костюма стало стійкою тенденцією світової та української моди. The dissertation addresses the pressing issue of communication within the fashion innovations presentation practices. The study aims to comprehensively review the experience of fashion design presentation practices through modelling technics and identify communication strategies in the context of Ukrainian and global fashion development. The object of the study is the practices of costume presentation as a component of the global fashion system. The subject of the study is communication strategies in historical andcontemporary practices of costume design presentation. The research methodology is based on the multidisciplinary approach that distinguishes between two levels: theoretical and methodological basis and practiceoriented component using analytical, comparative, biographical, systematic, historical, chronological methods. This approach made it possible to outline the influence of fashion models on the presentation and consumption of fashionable clothes, and on the shaping of aesthetic ideals of fashion. The article also studies the forms of communication between fashion brands and their target audience during times of crisis. It analyzes the communicative means of costume used by Ukrainian designers in response to the war in Ukraine. It is shown that garments, incorporating communication elements such as verbal slogans, simulated damage, object-based additions, and colour symbolism, become a visual message that can be interpreted as a language of communication and a communication system. The grawing role of communication in costume design presentations has emerged as a stable trend in both global and Ukrainian fashion.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29488
Faculty: Факультет дизайну
Department: Кафедра мистецтва та дизайну костюма
Розташовується у зібраннях:Автореферати та дисертації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Дисертація Дихнич Л-П-.pdf26,99 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.