Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/30749
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Шихненко, Катерина Іванівна | - |
dc.contributor.author | Борисенко, Карина Юріївна | - |
dc.contributor.author | Ковтюх, Лідія Миколаївна | - |
dc.date.accessioned | 2025-08-08T07:51:51Z | - |
dc.date.available | 2025-08-08T07:51:51Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Шихненко К. І. Прогностичний аналіз тенденцій розвитку вищої освіти України в повоєнний період / К. І. Шихненко, К. Ю. Борисенко, Л. М. Ковтюх // Педагогічна Академія: наукові записки. — 2025. — № 16. | uk |
dc.identifier.issn | 2786-9458 | uk |
dc.identifier.uri | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/30749 | - |
dc.description.abstract | Система вищої освіти України зазнає глибоких трансформацій, спричинених збройним конфліктом. Війна призвела до руйнування матеріально-технічної бази закладів вищої освіти, масової міграції студентів та викладачів, скорочення бюджетного фінансування та погіршення психологічного стану учасників освітнього процесу. Метою дослідження є визначення ключових напрямів трансформації системи вищої освіти з урахуванням сучасних викликів та майбутніх потреб суспільства. Методи. Для реалізації поставленої мети використано методи системного аналізу, порівняльного дослідження світового досвіду відновлення освітніх систем після криз, а також сценарного моделювання можливих траєкторій розвитку. Дослідження базується на аналізі сучасного стану вищої освіти України, інформації про демографічні та економічні тенденції, а також нормативних документів у сфері освіти. Результати роботи містять ідентифікацію основних викликів: скорочення кількості студентів, дефіцит фінансування, потреба в модернізації інфраструктури та адаптація до європейських стандартів. У дослідженні показано, що прискорене впровадження цифрових технологій (наприклад, Zoom, Moodle) під час дії воєнного стану дозволило зберегти доступність навчання по всій території України. Дослідження у сфері психології виявили високий рівень депресії (86%), тривожності (66%) і посттравматичний стресовий розлад (48%) серед студентів, що негативно позначається на їхній академічній успішності. Перспективи розвитку освітньої галузі пов’язані з міжнародною співпрацею, залученням грантів і фокусом на прикладних дослідженнях для потреб відбудови. Висновки. Вища освіта України має потенціал для відновлення та інтеграції до глобального простору завдяки цифровим рішенням, академічній мобільності й міжнародній співпраці. Науково-дослідна діяльність може https://pedagogical-academy.com/index.php/journal/about ISSN: 2786-9458 Увесь контент ліцензовано за умовами Creative Commons BY 4.0 International license відродитися через залучення грантів, розвиток прикладних досліджень і повернення молодих учених, що сприятиме інноваціям і підготовці кадрів для відбудови. Успіх залежить від модернізації інфраструктури, підвищення кваліфікації викладачів, психологічної підтримки та активізації наукового потенціалу, що зміцнить конкурентоспроможність університетів. | uk |
dc.language.iso | uk | uk |
dc.subject | вища освіта | uk |
dc.subject | збройний конфлікт, | uk |
dc.subject | науково-дослідна діяльність | uk |
dc.subject | цифрові технології | uk |
dc.subject | міжнародна співпраця | uk |
dc.subject | академічна успішність | uk |
dc.title | Прогностичний аналіз тенденцій розвитку вищої освіти України в повоєнний період | uk |
dc.title.alternative | Prognostic analysis of trends in the development of higher education in Ukraine in the post-war period | uk |
dc.type | Article | uk |
local.contributor.altauthor | Shykhnenko, Kateryna | - |
local.contributor.altauthor | Borysenko, Karyna | - |
local.contributor.altauthor | Kovtiukh, Lidiia | - |
local.subject.section | Проблеми вищої освіти | uk |
local.source | Педагогічна Академія: наукові записки | uk |
local.subject.faculty | Інститут права та сучасних технологій | uk |
local.identifier.source | Видання України | uk |
local.subject.department | Кафедра філології та перекладу (ФП) | uk |
local.identifier.doi | 10.5281/zenodo.15088223 | uk |
local.identifier.uri | https://pedagogical-academy.com/index.php/journal/article/view/782 | uk |
local.subject.method | 1 | uk |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації (статті) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Шихненко,К.І., Борисенко, К. Ю., Ковтюх, Л. М.pdf | 478,12 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.