Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/32115
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМакаренко, Лідія Петрівна-
dc.date.accessioned2025-12-17T09:24:31Z-
dc.date.available2025-12-17T09:24:31Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationМакаренко Л. П. Формування національної свідомості здобувачів вищої освіти як філософський вектор державотворення в умовах війни / Л. П. Макаренко // Актуальні питання гуманітарних наук. – Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2025. – Вип. 87. Т 2. - С. 110-116.uk
dc.identifier.issn2308-4863uk
dc.identifier.urihttps://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/32115-
dc.description.abstractУ статті досліджується формування національної свідомості здобувачів вищої освіти як ключового філософського вектора державотворення в умовах війни. Наголошено на трансформації місії університету з транслятора знань у простір виховання громадянина, носія національної ідеї. Досліджено змістовні та ціннісні орієнтири освітнього процесу, що забезпечують формування патріотичної ідентичності молоді, визначено роль україноцентризму у структурі гуманітарної політики ЗВО. Висвітлено філософсько-ціннісні засади виховання молоді в умовах війни та післявоєнної відбудови. Мета статті – обґрунтувати філософські засади формування національної свідомості здобувачів вищої освіти як чинника державотворення в умовах війни, розкрити сутність цього процесу як складової цілісної гуманітарної політики держави, спрямованої на консолідацію суспільства, збереження історичної пам’яті, національної ідентичності та культурної спадщини. У межах поставленої мети стаття аналізує освітній простір вищих навчальних закладів як стратегічне середовище для утвердження україноцентричних смислів, формування світоглядних орієнтирів молоді, зміцнення її громадянської відповідальності й готовності до активної участі в суспільному житті. Новизна дослідження полягає у тому, що вперше осмислено національну свідомість студентства як філософський вектор державотворення в умовах війни та обґрунтовано потребу в інституціалізації патріотичного виховання як елемента гуманітарної безпеки. Висновки. Національна свідомість студентства є стратегічною передумовою збереження державності. Університет має бути простором ідентифікації та культурного спротиву, вільним від колоніальних дискурсів. Свідома молодь стає основою нової української еліти, здатної забезпечити сталий розвиток держави з опорою на власну культурну традицію. Практичне значення. Результати дослідження можуть застосовуватися в освітній політиці ЗВО, українознавчих програмах, патріотичному вихованні, а також у формуванні механізмів гуманітарної безпеки держави та підтримці студентських ініціатив патріотичного спрямуванняuk
dc.language.isoukuk
dc.subjectпатріотичне виховання.uk
dc.subjectнаціональна свідомістьuk
dc.subjectвища освітаuk
dc.subjectукраїноцентризмuk
dc.subjectфілософія освітиuk
dc.subjectдержавотворенняuk
dc.subjectвійнаuk
dc.titleФормування національної свідомості здобувачів вищої освіти як філософський вектор державотворення в умовах війниuk
dc.title.alternativeFormation of national consciousness of higher education students as a philosophical vector of state-building in the conditions of waruk
dc.typeArticleuk
local.contributor.altauthorMAKARENKO, Lidiia-
local.subject.sectionСоціально-гуманітарні наукиuk
local.sourceАктуальні питання гуманітарних наукuk
local.subject.facultyФакультет культури і креативних індустрійuk
local.identifier.sourceВидання Україниuk
local.subject.departmentКафедра сценічного мистецтва і культуриuk
local.identifier.doi10.24919/2308-4863/87-2-16uk
local.identifier.urihttps://aphn-journal.in.ua/archive/87_2025/part_2/18.pdfuk
local.subject.method1uk
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації (статті)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.