Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29349
Title: Графічне зображення кодованої інформації в дизайні: еволюція, типології, тенденції
Other Titles: Graphic representation of coded information in design: evolution, typologies, trends
Authors: Пашкевич, Калина Лівіанівна
Воробчук, Марія Сергіївна
Keywords: код
дизай
цифрове мистецтво
інноваційні технології
еволюція проєктування
композиційні засоби
code
design
innovative technologies
digital art
fashion trend
evolution of design
Issue Date: 2025
Citation: Воробчук М. С. Графічне зображення кодованої інформації в дизайні: еволюція, типології, тенденції : дис. ... д-ра філософії : 022 -Дизайн ; галузь знань 02 - Культура і мистецтво / Воробчук Марія Сергіївна ; наук. кер. К. Л. Пашкевич ; КНУТД. - Київ, 2025. - 305 л.
Abstract: Дисертаційне дослідження присвячено вивченню актуальної проблеми розвитку графічних зображень кодованої інформації в Україні та світі як складової частини сучасного дизайну. Аналіз особливостей еволюції кодованої інформації становить теоретичну основу для проведення комплексного мистецтвознавчого аналізу в даній сфері. Сьогодні дослідники розглядають розробку графічних зображень кодованої інформації не лише з боку їх будови, а й з художньо-образного аспекту. Це передбачає позиціонування графічних кодованих зображень як мистецького засобу для вираження художнього задуму автора. Кодована інформація має в першу чергу має функціональне призначення, проте, впродовж останніх десятиліть спостерігається тенденція поступового переходу від споглядання твору мистецтва до участі глядача в ньому, що перетворює графічні зображення кодованої інформації на повноцінний дизайнерський код. Графічні зображення кодованої інформації розглядаються як симбіоз інформації візуального образу дизайн-продукту та середовища життєдіяльності, яке є невід’ємною складовою мислення людини. Таке системне бачення процесів формування графічних зображень кодованої інформації дозволяє забезпечити перезавантаження людської свідомості, оскільки саме дизайн акумулює знання різних галузей у єдиний інформаційний простір та передбачає якісний показник комунікації у середовищі та суспільстві.
The dissertation research is devoted to the study of the current problem of the development of the graphic image of coded information in Ukraine and the world as an integral part of modern design. Analysis of the features of the evolution of coded information constitutes a theoretical basis for conducting a comprehensive art historical analysis in this area.Today, researchers consider the development of coded information not only from the side of the software-mathematical component, but also from the artisticfigurative aspect. This involves positioning the graphic image of coded information as an artistic means for expressing the author's artistic intention. It is worth noting that coded information has primarily a functional purpose, however, in recent decades there has been a tendency of gradual transition from contemplation of a work of art to the viewer's participation in it, which transforms the positioning of the graphic image of coded information into a full-fledged design code. Thus, the graphic image of coded information is considered as a symbiosis of information of the visual image of a design product and the environment of life, which is an integral part of human thinking. Such a systemic vision of the processes of forming a graphic image of coded information allows us to ensure a reboot of human consciousness, since it is design that accumulates knowledge from various fields into a single information space and provides a qualitative indicator of communication in the environment and society.
URI: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/29349
Faculty: Факультет дизайну
Department: Кафедра мистецтва та дизайну костюма
Appears in Collections:Автореферати та дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vorobchuk_dissertation.pdf9,56 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.